Mijn inleidende inleiding

9 maart 2014

Beste familie en vrienden,

Zoals de meeste van jullie weten ben ik al een jaar lang aan het sparen om 11 april aan de Camino de Santiago de Compostela te beginnen.

Dit is een pelgrimspad dat vanuit verschillende landen in Europa naar Santiago in Spanje loopt, waar de botten van de heilige Sint Jakobus begraven liggen. Ik wil mijn reis in Montpellier in Frankrijk beginnen en dan 1400 km over bergen en door dalen naar Santiago lopen. Ik ben van plan om dit alleen te gaan doen, omdat ik denk dat dit goed is voor mijn ontwikkeling en zelfstandigheid en omdat het avontuur dan nog groter is!

Dat ik alleen loop, betekent niet dat ik alleen voor mezelf hoef te lopen, daarom wil ik van mijn reis een sponsorloop maken en met het geld dat ik ophaal een goed doel steunen. Ik heb besloten dat Edukans het goede doel is waar ik me op wil richten.
Edukans is een organisatie die zich inzet voor beter onderwijs in ontwikkelingslanden. Dit is een doel wat mij aanspreekt, omdat ik door mijn studie en stages gezien heb hoe belangrijk goed onderwijs voor de ontwikkeling van een kind is.
Hierbij een link naar de website: http://www.edukans.nl/over-edukans/

Ik heb het afgelopen jaar zo veel mogelijk gewerkt, maar omdat ik een 0-urencontract heb, heb ik minder geld binnen gekregen dan ik gehoopt had. Ik twijfel nu of ik genoeg geld heb om mijn reis af te kunnen maken.  Daarom zoek ik zelf ook sponsors, zodat ik een buffer heb als mijn eigen budget toch te klein blijkt te zijn. Ik zal het geld dat aan mij gedoneerd wordt alleen gebruiken als mijn eigen geld op is. Alle donaties die ik overhoud na mijn reis, zal ik overmaken naar Edukans.
Eventuele donaties kunnen in de vorm van een eenmalige transactie zijn, of op een andere manier. Zoals een bepaald bedrag per dag/ kilometer/ stempel op mijn pelgrimspaspoort/ enz. Iedere donatie wordt natuurlijk heel erg gewaardeerd.

Donaties kunnen overgemaakt worden naar:
Rekeningnummer: NL88 ASNB 0708 7577 23
Naam:  G.N. Kramer
Woonplaats: Wieringerwaard
Graag in de omschrijving melden of de donatie aan Edukans of aan Ardunkans is gericht.
Ook kunnen jullie kijken op http://ard.inactievooredukans.nl/. Dan kun je regelrecht aan Edukans doneren. Maar er is dan wel een minimumbedrag van 5 euro.

In ruil voor deze donaties wil ik graag een kaarsje aansteken als ik in Santiago aangekomen ben, voor jou of iemand anders. Als je dit wilt, kun je de naam van diegene doorsturen in een reactie.

Ik zal ongeveer eens in de week een reisverhaal schrijven. Als je een email wilt ontvangen kun je je aanmelden voor de mailinglijst op mijn profiel.

Alvast bedankt voor jullie steun en ik hoop dat ik in juni veilig en wel in Santiago aan kom.

Bien Viaje!

Ard Kramer

1. Ben Willers:
    18 maart 2014
    Hoi Ard, wat goed om een reisblog te beginnen.
    Wij zullen je op de voet volgen.
    Veel succes met de voorbereidingen.
    groet uit Amsterdam
  2. Wil kramer:
    19 maart 2014
    Hoi Ard, wij wensen je veel wandel plezier en succes tijdens je wandeling, geniet ervan!
  3. Hanneke Meereboer:
    19 maart 2014
    Leuk hoor Ard, het word steeds echter! Ik ga je zeker volgen en wens je heel veel mooie ervaringen.
  4. Anja:
    10 april 2014
    Hoi Ard,
    Bijna is het zover....
    Goede reis en we gaan je zeker volgen!
  5. Marry:
    12 april 2014
    Hallo Ard,

We hebben je gisteren uitgezwaaid in Amsterdam bij de bus. Je rijdt nu ergens halverwege Frankrijk. Je grote avontuur is begonnen. Spannend, maar ook erg tof dat je de stap genomen hebt. Het begin van veel stappen naar Santiago. Heel veel plezier!
  6. Anneli:
    13 april 2014
    ha Ard,
    we wensen je een hele goeie reis en horen graag van je ervaringen!
  7. Karin Birkhoff:
    13 april 2014
    Zal je bijhouden, ben heel benieuwd ard.
  8. Ben Willers:
    14 april 2014
    Ha die Ard! Al een beetje op weg? Hoe bevalt het? Beetje goed weer? We wandelen in gedachten een beetje mee! groet,

Malous, Ben, Pieter en Rik
  9. Fer en Anneke Schouten:
    18 april 2014
    He Ard, dacht ik nog even afscheid van je te nemen bij de Bruna, was je al op weg.....we willen je ontzettend veel plezier en een hele mooie tocht toewensen. je rekening heb ik gevonden voor een kleine bijdrage, voor je reis en Educans!
    Veel succes!
    hartelijke groet,
    Fer en Anneke
  10. Ben Willers:
    18 april 2014
    De weg is lang. De rugzak zwaar. Een selfie zo gemaakt.
    Je hebt een doel, je bent op pad!
    Veel succes.

Ben
  11. Ben Willers:
    29 april 2014
    Gezamenlijk hebben we genoten van je fotoverslag tot nu toe. Vanuit Saint Guilhem le Désert kregen we bericht van je. Lijkt inderdaad heel erg op Conques! Bon voyages!