Een totaal nieuwe weg!

28 mei 2014 - Logroño, Spanje

Ik ben in Spanje en zelfs al op de camino Frances! Hoera! En een gigantische plus: ik ben de 1000km gepasseerd! Super tof!

Sinds ik hier in Spanje ben is er veel veranderd. Zoals het weer. In plaats van zon en warmte hebben we nu wind, regen en donder. Niet helemaal wat ik verwacht had in Spanje. Gelukkig staat daar tegenover dat ik nu een heel nieuw gezelschap heb. In Puenta la Reina heb ik na 4 weken afscheid genomen van Martine, mijn Franse compagnonne. Dat was best lastig, maar wel goed. Ze wilde de camino Frances zelf lopen en voor mij was het ook goed om weer nieuwe mensen te ontmoeten.

Kort daarna heb ik Alina uit Duitsland en Nik uit Zweden ontmoet. Zij zijn begonnen in St. Jean Pied de Port. Ze zijn beiden 23 jaar oud. Eindelijk jongeren! En niet alleen jongeren. Er zijn hier echt heel veel mensen. Ik heb in mijn eerste uur meer pelgrims ontmoet, dan in mijn hele camino.

1. Nelly:
    29 mei 2014
    Hee Ard,
    geweldig 1000 km !! Bijna niet voor te stellen. En eindelijk leeftijdgenoten, niet onbelangrijk toch ?
    Veel succes en veel gezelligheid.
  2. Marja Bakker:
    29 mei 2014
    Hallo die wandelaard
    Je bent de bergen al door met mooi weer zo te zien. Prachtige foto's daar wordt ik helemaal blij van. Ja in Spanje komt de hele wereld erbij! En dus ook jongeren van over de hele wereld. Het wordt straks nog moeilijk om even alleen te lopen als je dat zou willen. En omdat je een ervaren loper bent willen mensen nu graag met jou me lopen. En dan kunnen zij jou weer niet bij houden. Los laten en nieuwe vrienden maken kan een thema zijn.
    Ik wens je nog veel plezier en een buon Camino!
    Marja Bakker
  3. Clemens Kok:
    2 juni 2014
    HadieArd, hèhè, eindelijk je reisblog te pakken. Leuk voor je, eindelijk jeugd om je heen! Ja, al die pensio's die zonodig hun oude botten richting S moeten sjouwen kunnen aardig in de weg lopen... Hoe stel ik me de drukte voor in Noord-Spanje, is het soms echt file lopen of is het nog wel te doen? Kom je ook fietsers tegen? Ik ga zelf misschien ook die kant op, eind juli en augustus, maar dan ben jij alweer retour, denk ik. Het zal nu wel een stuk warmer zijn dan in Frankrijk. Maar de ware pelgrim laat zich daardoor niet weerhouden. Dank voor je kaart en sms. Met mij gaat t op en af. De pinguïns lijken alweer een tijd terug, maar die boot komt 10 juni in A'dam aan, dus reünie en veel bezoek. En ik ga natuurlijk dat Haagse wurm bewonderen kort na de start... Leuk om snel weer iets van je te horen. Iets meer tekst graag! Wij thuisblijvers willen MEER nieuws. Dikke zoen, Klep
  4. Nelly:
    6 juni 2014
    GEFELICITEERD !!
  5. Marja Bakker:
    13 juni 2014
    1 - 5. Oranjebiertje in Spanje?
    Of moet je straks vermomd op pad?