Week 3: loopdag 19, 23 km

3 mei 2014 - Gimont, Frankrijk

3 weken al weer. Dat gaat snel. Zoals de titel noteer ik iedere dag de datum in mijn dagboekje, met daarbij een korte beschrijving van de dag. Leuk voor later.
Ik ben nu in een dorpje bij Toulouse in de buurt. Ik heb ongeveer 450 km afgelegd... Pfoe! Nog maar 1100 te gaan! De 300 km van mijn eerste verhaal was nogal een overschatting.

In Toulouse heb ik afscheid genomen van Serge, de Duits sprekende Fransman. Dat was wel erg jammer. Ik kon goed met hem opschieten. Na het afscheid voelde ik me een beetje eenzaam, maar gelukkig ben je nooit alleen op de camino en had ik snel weer gezelschap om me heen.

Sinds de feestdagen begonnen zijn regent het al hier. Niet continu, maar wel regelmatig. Vaak samen met een harde wind. Op zich vind ik de regen niet zo heel erg, maar de paden worden er niet beter op. Vooral gister en vandaag moesten we door de modder glibberen om verder te komen. Ik ben heel erg blij met mijn wandelstokken en mijn hoge schoenen!

Volgens het weerbericht wordt het morgen weer beter weer. Ik vind de regen geen drama, maar de zon mag nu wel weer gaan schijnen. Behalve voor mijn humeur, is het ook goed voor het drogen van de was, de paden zijn beter begaanbaar, enz.

Drie dagen voor Toulouse begon het pad het Canal du Midi te volgen. Dat betekende 3 dagen 25 a 30 km vlak langs een schijnbaar eindeloos kanaal. Oftewel: saai en zwaar. Dat we bijna continu over asfalt liepen hielp ook niet mee. Vlak klinkt niet zo erg, maar je voeten maken continu precies dezelfde beweging. Dat zorgde bij mij voor spierpijn. Dat is nu weer voorbij.

Met mijn knie gaat het nog steeds goed, dus dat is wel erg fijn.
Als jullie nog een vraag hebben, stel die gerust. Het kan geen kwaad en het geeft mij weer wat inspiratie om over te schrijven. Ik wil iedereen iig bedanken voor alle lieve berichtjes.

Ik ga nu lekker slapen want mijn hoofd is blanco van vermoeidheid.

1. Marja Bakker:
    4 mei 2014
    Hallo Ard,je schrijft een mooi helder verhaal, dat goed te lezen is. Nu is het vakantie gevoel voorbij en wordt het onderweg zijn een manier van leven.
    Welke spullen heb je achtergelaten of naar huis gestuurd en wat mis je het meest. En aan de andere kant; wat heb je onderweg gevonden en heeft je verrast?
    Je foto's van de wijde natuur vind ik het mooist. Je maakt veel foto's van kerken aan de buitenkant. Kom je er ook in om te schuilen voor de regen, en om even stil te zijn?
  2. Ben Willers:
    4 mei 2014
    Hey Ard, mooi verhaal, leuke avonturen, prachtige foto's. Wie was die olifant? En al die modder aan je schoenen, moet je die nu ook meeslepen? En heb je naast het lopen nog tijd gehad om truitjes voor bomen te breien ? Of was dat een oefening voor kadootje voor marit? Pieter vraagt zich af of je al droomt over wandelen. En vallen de franse dames een beetje voor een blonde pelgrim uit holland? (Als je trouwens het boek pelgrim nog meesleept, onmiddellijk mee stoppen, verhaal valt erg tegen!) Nou ard, zet m op, in gedachten lopen we mee( zonder blaren, dat dan weer wel) we kijken uit naar je volgende verhaal! Groeten van ons allen en een zoen van malous!
  3. Iris:
    Heee Ard!
    Wat leuk dat je elke week even een verhaal schrijft. Het klinkt ontzettend gaaf, en zeker ook zwaar. Je hebt al een flink stuk achter de rug! Maar goed dat die steen niet mee was in je tas haha, heb je wel nog een stukje meegenomen? Nog heel veel succes, ik ben benieuwd naar je volgende verhalen!
  4. Mieke:
    4 mei 2014
    Leuk om te lezen dit! Je schrijft goed! ;)

Veel plezier en succes weer!
  5. Nelly:
    Hee Ard,
    mooie foto's van je "wandeling" Hopelijk stopt de regen snel en gaat het zonnetje schijnen. Heb Marit van de trein gehaald, haar buikje ziet er prachtig uit !!
    Succes en een fijne tijd.
  6. JeZus:
    4 mei 2014
    Hee topper! Al 45 keer naar Schagen! Door weer en wind, ploegend door het weiland, over die lange saaie Walingsweg en dijken op en af.. Wie had dat ooit gedacht.. :P Echt trots zijn wij! Met ons gaat het goed, nu begint hier ook het echte aftellen. Boontje is een tikkeltje eigenwijs en ligt op haar bips ipv op haar kop, maar wat niet is kan nog komen, we hebben vertrouwen, ze komt er sowieso one way or another :) Maak je ook foto's van ogenschijnlijk oninteressante dingen?(plee's, kookgerei, je was, wat je eet, waar je op slaapt) al is t maar voor jezelf, het zijn die dagelijkse dingen die je achteraf vaak vergeet, maar zo mooi en leuk zijn om terug te zien. You go brotha! Liefs en een dikke knuffel uit De Haag
  7. Albert van Kampen:
    7 mei 2014
    Hoi Ard,
    Erg leuk om zo een klein beetje met jou mee te kunnen lopen. Fotos bekijken. Hm, ik krijg er wel zin in! Maar ja, zo'n grote onderneming, daar moet ik dan eerst nog wel naar toegroeien. Jij onderneemt het. Respect hoor! In hoeverre beleef je vrijheid op de route? We hebben vanmorgen weer voor je gebeden, doen we regelmatig hoor. Ja, goeie vraag hierboven, is er iets te beleven in de kerken die je opzoekt? Hou vol! Groetjes!
  8. Robin:
    7 mei 2014
    Yo gerardus je bent lekker onderweg ziek:D we vinden je verslagen hier erg leuk om te lezen. Ik krijg hier zelf ook zin van om iets te ondernemen, maar ik ben ook een beetje lui:p
    Veel succes op je reis verder.
    Greetz yo brother from another mother en mn broer en ouders